جلسه شورای اداری ثبت احوال استان گیلان با حضور مدیر کل ، معاونین ، رئیس اداره حراست ، رئیس اداره حقوقی و تنی چند از کارشناسان اداره کل ثبت احوال گیلان و نیز روسای ادارات ثبت احوال استان در سالن اجتماعات برگزار شد.
در ابتدای جلسه مدیرکل ثبت احوال استان گیلان دستیابی به اهداف و برنامه های سازمانی را وظیفه سازمانی دانستند و به بیان میزان تعهدات پیش بینی شده اداره کل در سال 95 در صدور کارت هوشمند ملی و صدور شناسنامه مکانیزه و همچنین درصد های ثبت وقایع حیاتی پرداختند.
آقای روحانی فر میزان حصول اهداف پیش بینی شده را در حوزه کارت هوشمند ملی در 4 ماه اول سالجاری 49 درصد و در صدور شناسنامه مکانیزه 28 درصد اعلام نمودند و فرمودند با توجه به بسترسازی خوبی که اداره کل در ادارات پست ایجاد نموده است، درصد بالایی از درخواست های کارت هوشمند ملی در ادارات پست انجام می پذیرد و شرایط مناسبی برای صدور شناسنامه مکانیزه فراهم شده است ،لذا اداراتی که تا کنون در این زمینه فعالیت کمتری نموده اند تلاش بیشتری داشته باشند.
ایشان در ادامه فرمودند: دستیابی به درصدهای بالا در طرح پوشش وقایع حیاتی یک کار گروهی است که همت ، تلاش و همکاری مضاعف بین ادارات را می طلبد. در حال حاضر استان گیلان در ثبت فوت رتبه دوم و در ثبت ولادت رتبه هفتم کشوری را داراست که در مقایسه با استانهای اول فقط چند دهم اختلاف وجود دارد که با همت و همکاری بین کلیه ادارات رتبه نخست بدست خواهد آمد.
وی در ادامه با اظهار امیدواری به وضعیت اعتبارات وهمچنین نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری با عنوان « اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» ، صرفه جویی در مصارف اداری را از تمامی کارکنان خواستار شدند و فرمودند: با توجه به وضعیت اعتبارات در سال جاری روسای ادارات باید توجه بیش از پیش در هزینه ها داشته باشند و حتی المقدور از هزینه های اضافی بپرهیزند.
در ادامه این نشست معاونین اداره کل ، رییس حراست، رئیس اداره حقوقی و رئیس اداره منابع انسانی و پشتیبانی نیز به بیان مسائلی در حوزه خود پرداختند و در پایان این مراسم روسای ادارات به ارائه مشکلات و پیشنهادات در راستای پیشبرد اهداف سازمانی پرداختند.