جلسه شورای اداری ثبت احوال گیلان با حضور دکتر حمید درخشان نیا ریاست عالی سازمان ثبت احوال کشور ، دکتر صامعی معاون برنامه ریزی ،مدیریت و توسعه منابع ، دکترسیف الله ابوترابی مشاور و مدیر کل حوزه ریاست ، دکتر رحمانی مشاور رئیس سازمان در امور استانها و مجلس ، قاسم روحانی فر مدیر کل ثبت احوال استان گیلان ، معاونین ، حراست و روسای ادارات در سالن اجتماعات اداره کل ثبت احوال گیلان برگزار گردید.
در ابتدای این جلسه سالن اجتماعات جدید الاحداث توسط ریاست عالی سازمان ثبت احوال کشور افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
در آغاز جلسه آقای روحانی فر مدیر کل ثبت احوال استان گیلان گزارش عملکرد سال جاری در حوزه های مختلف کاری را ارائه نمودند.ایشان با اشاره به افزایش صد در صدی اعتبارات تملک در سالجاری ، ساخت و بهره برداری از سالن اجتماعات ، نوسازی ناوگان خودرو و ... را از دستاورد های این اعتبارات دانستند.
در ادامه جلسه دکتر صامعی معاون برنامه ریزی،مدیریت و توسعه منابع سازمان نیز به بیان چگونگی توزیع اعتبارات و برنامه ریزی های سازمان جهت بهبود وضع معیشت و رفاه همکاران پرداختند.
سپس دکتر درخشان نیا ریاست عالی سازمان ثبت احوال کشور درابتدای سخنانشان ضمن تقدیر وتشکر از زحمات مدیر کل وکارکنان ثبت احوال استان گیلان رتبه استان گیلان را درثبت بموقع وقایع حیاتی را دوم درکشور و در مبحث صدور کارت هوشمند ملی هفتم عنوان نمودند .سپس ایشان با تمسک به آیات و احادیث مطالبی را در خصوص ارتباط با خدا واخلاق اسلامی و راه نجات ورستگاری از کتاب گلستان سعدی جملاتی رابیان نمودند ایشان سپاسگزاری از ذات مقدس الهی را از وظایف ما انسانها دانسته ودر خصوص معرفت تشکر از خداوند نکات مهمی را ذکر نمودند .
در ادامه دکتر درخشان نیاضمن بیان اهداف سازمانی همدلی وهمکاری همگانی را خواهان شدندو گفتند ثبت احوال درگذشته یک ثبت احوال سنتی بوده وی ضمن تقدیر وتشکر از زحمات گذشتگان به مزیتهای ثبت احوال نوین پرداختند.ایشان بیان نمودند: امروزبدون تردیدادارات ثبت احوال از ادارات پیشتازدر سطح کشور بوده وبسیاری از امور وابسته به ثبت احوال نوین می باشد ایشان عنوان نمودند امروزتمام سرمایه ما اعتماد ی است که نسبت به سازمان ما در جامعه وجود دارد و باید همه ماسعی نماییم تاحافظ این اعتماد ملی باشیم، ایشان درادامه گفتند در حال حاضر بخشنامه هایی صادر میشود که کارها را به ثبت احوال منتهی میکند از جمله حذف دریافت کپی مدارک درادارات که به صورت آزمایشی در استانهای سمنان ،خوزستان و قم درحال اجرا بوده وبزودی در سراسرکشورعملیاتی می شود .و همچنین کاربردی شدن امضای الکترونیک در کارت هوشمند ملی نیز در حال عملیاتی شدن میباشد ودرپایان دکتر درخشان نیا فرصت خدمت به مردم شریف را بسیار ارزشمند ومغتنم دانسته واز خداوند متعال خواستند که همه ما انسانهای موثری باشیم و در انجام کار ارباب رجوع با اخلاق حسنه رفتار نماییم.